شما اینجا هستید

مجلس طرح مالیات بر عایدی سرمایه را اجرا کند/ احزاب فعال‌تر شوند

امام جمعه موقت ایلام گفت: اگر طرح مالیات بر عایدی سرمایه اجرا شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد به همین دلیل این طرح مخالفان زیادی دارد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر "شمس‌الله سراج" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام ضمن گرامی‌داشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، اظهار کرد: در ولادت‌ها و مراسم شادی اهل بیت سنگ تمام بگذارید. شرط ایجاد این مراسم این است که معقول و مشروح باشند. جامعه ما نیاز به شادی دارد. 
دکتر سراج ضمن محکومیت اقدام نشریه شارلی ابدو، تصریح کرد: این نشریه طرفدار چندانی در کشورش ندارد و با این کارها به دنبال جذب مخاطب است.

وی ادامه داد: دروغ ترین حرف آزادی در فرانسه است. خانم‌های محجبه حق ندارند آزادانه فعالیت کنند. آزادی فقط برای یک قشر خاص است. این اهانت را محکوم می‌کنیم.

خطیب موقت جمعه ایلام به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: نکته اول سالگرد ۱۹ دی است. سوال شد که چه اتفاقی افتاد که این روز ۱۹ دی شد؟ فرمودند که این روز به انقلاب هویت داد. سرنوشت این روز به سرنوشت دین بسته است. 
دکتر سراج رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام تاکید کرد: رهبر در سخنان خود فرمودند که از دشمن غافل نشوید. یقین بدارید که دشمن به دنبال ایجاد فتنه‌ای دیگر است. تا زمانی که ملت ابر قدرت ایران در مقابل دشمن ایستاده، این فتنه‌ها ادامه دارد. مسائل مهم دیگری که مطرح کردند پرهیز از اختلاف، به روز بودن و جلوگیری از ایجاد روزمرگی در جامعه اسلامی است. 
وی با اشاره به سالگرد  شهادت شهدای موتلفه اسلامی، گفت: برخی از احزاب برای این انقلاب زحمت کشیده‌اند ولی متاسفانه الان دیگر هیچ فعالیتی ندارند و فقط به اسم حضور دارند نه رسم و لازم است  همه احزاب مثل زمانی که در روزهای انقلاب زحمت کشیده‌اند، الان هم به آن شکل فعالیت کنند  و  هدایتگر فکری جوانان و نوجوانان باشند، گفت: از دولت محترم درخواست کنترل قیمت‌ها را داریم، خیلی از کشورها این تورم را کنترل کرده‌اند. می‌شود شرایط را تحت کنترل خود در آورد. بسیاری از کشورها با اصلاح نظام مالیاتی، کشاورزی، روابط تجاری و... توانستند تورم را کنترل کنند.
دانشیار دانشگاه ایلام به اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرد و گفت: این طرح مخالفان زیادی دارد. نمایندگان مجلس به این طرح توجه کنند. اگر این طرح تصویب و برای قسمت‌های مختلف مالیات ایجاد شود، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. هر سه قوه یکدیگر را همراهی کنند تا مردم نیز نتیجه کارتان را ببینند. این اثرات در میان زندگی مردم باید به چشم بیاید.

مردم ایلام پس از برپایی نماز جمعه، در اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقام معظم رهبری و مرجعیت شیعه، از مصلا تا چهارراه مادر  راهپیمایی کردند/ایسنا ایلام