شما اینجا هستید

نشست آموزشی با موضوع جایگاه زن در اسلام در دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار شد

 

به مناسبت هفته پژوهش و روز دانشجو  و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی اکبرنژاد استاد تمام دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام جلسه ای با موضوع جایگاه زن در اسلام برگزار گردید.

دکتر «مهدی اکبرنژاد استاد تمام دانشگاه ایلام» در نشست علمی انجمن گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام که با حضور دانشجویان در سالن جلسات نهاد رهبری دانشگاه ایلام برگزارشد؛ با بیان اینکه جایگاه زن در اسلام یکی ازموضوعات مهم و اساسی است که همیشه مورد توجه قرار گرفته است ابراز داشت: وجود پاک و دل‏های بی‏آلایش زنان است که نقش رهبری آنها از جهت پاسداری از ارزش‏های انسانی اسلامی بسیار مهم و خطیر بیان گردیده است. 

وی گفت:در قرآن کریم آیات متعددی نسبت به جایگاه و ارزش والای انسان و  خلقت ذکر شده است و محور فکری ما باید در اسلام در همین راستا باشد.

دکتر اکبر نژاد با اشاره به بحث آفرینش و رستگاری انسانها اظهار نمود: زن در اسلام به عنوان شریک مساوی و کامل مرد در تولید نسل بشر به رسمیت شناخته شده و تفاوت های در بین مرد و زن وجود ندارد مگر به لحاظ ساختاری که این تفاوت ها نیز نشأت گرفته از تکالیفی است که خداوند سبحان برای انسانها مقدر نموده است.

عضو هئیت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام با اشاره به آنچه که اسلام برای زن در نظر گرفته است، چیزی است که با طبیعت او هماهنگی دارد، به او امنیت کامل می‌بخشد و از او در برابر شرایط نامساعد و دشواریهای زندگی محافظت می کند و اگر تفاوتی در آفرینش انسان ها ایجاد شده مربوط به برتری بر افراد دیگر نیست.

در ادامه حاضرين در نشست به بيان سؤالات و مسائل مورد نظر پرداختند و دکتر اکبر نژاد هم پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

این جلسه در روز سه شنبه 1401/09/15ساعت 11الی12:15در سالن جلسات نهاد رهبری در دانشگاه ایلام برگزار شد.